split second ♥

Meronta perit memendam rasa.

Terlalu sakit dan perit. Inilah mujahadah.
Bila aku melawan hati dan perasaanku daripada kamu tahu.

Adakalanya airmataku tumpah,
Kadang terasa kalah.

Namun ada Allah yang menguatkan setiap gerak,
Paling tidak kalau orangnya bukan kamu, Allah dah lindung aku dan kuatkan langkah mujahadahku.

Tapi tipu,
Tipu,
Kalau tiada sedikitpun dalam hatiku,
Mengharapkan orang itu yang bertemu wali ku kamu.

Aku doakan yang terbaik.
Semoga kamu juga dapat yang terbaik.

Satunya aku kagum dengan apa yg telah kamu mendidikku, walaupun kamu tak tahu,

Memang semata2 Allah perantara bagi aku untuk kamu.

Terima kasih sebab hadir, dan mengajar aku jalan payah yg ini.

Kita jarang bercakap,
Kita sering berjumpa.
Tapi kita tak tahu siapa,
Yang Allah telah tentukan untuk kita.

Aku menjauh untuk kebaikan aku sendiri dalam menjaga hati.
Jika kamu juga Allah hadirkan rasa yg sama, aku menjauh juga untuk kebaikan dan baiknya kamu.

Terima kasih.
Maafkan perasaanku.

Salammujahadah
Salamqawwiyy.

#draftwrittenon3rdJune2016
#releasedonRamadhanLapan1437

No comments: