split second ♥

Engagement

Assalamualaikum.

Bismillahirrahmanirrahim.

Berapa hari je lagi? Menunggu dan menunggu. Counting days.

Dupdapdupdap.

Hikhikhik. Calon? Siapakah? Nak tau? Kalau jadi nanti saya tunjuklaahhh rilekss.

Bukan saya kot yang akan tunjuk. Tapi Allah. Dengan izin Allah insyaAllah kita jumpa.

Hmm. Tak pasti wajahnya macam mana tampan atau kacak atau bergaya. Takpe. Saya terima je.

Aah. Tak pernah jumpa. Gila nak jumpa? Tapi tau la sikit pasal dia. Tugas dia.

Banyak pikul amanah dari Allah. Saya pun kelak kena soal tanggungjawab saya. Hmm.

Dari apa yang saya tahu. Dia bercahaya. Hee. Mesti kacak bergaya lah klu camtu.

Lagi sekali. Saya tak tau pasal tu. Sebab tak pernah jumpa. Gambar pun lagilaaa. Mana nak ada. Nak simpan apatah lagi???

Saya pernah tanya umi pasal ni. Umi kata. Kalau Allah kehendakkan camtu..... Ayat xhabis lg umi soal saya balik. Kalau dayah pulak?

Hihi. Terdiam malu. Terkena sudah.

Aish. Gelisah tak senang duduk fikirkan bakal yang bila2 masa akan datang. Dia tak bagitahu saya tarikh. Tu yg kelamkelibut tu.

Nak gitau cane? Contact pun xpernah. Lahaiiiii. Nervous baq hang. Hihi.

Harap2 dia datang cara baik2 la ye. Aminn. Saya xnakla nnt dia datang muka bengis garang pe semua. Sebab saya yang xsempurna banyak dosa.

Dan saya harap dia datang hari jumaat. Hihi. Sweet kan. Sayyidul ayyam harinya.

Cita2 saya begitulah. Tapi Allah penentu segala cita2. Terpulang pada amalan kita nak dapat yang macam mana tu. Baik amalan kita. Haaaa wajah manis suara lembut la kita dapat.

Vice versa.

Entahla. Saya xpasti sama ada saya nervous atau takut. Bercampur baur. Macam adunan kuih haahh perasaan saya ni. Campur coklat cip jadila chipsmoreee. Hihi.

Kita tengokla siapa sampai dulu. Siapa lagi laju. Hihi. Aah saya ada dua pilihan. Erm satu lagi bukan pilihan kot. Wajib dilalui.

Antara MAUT. Dan JODOH dunia.

Mana yang datang dulu. Saya tak kisah. Sebab. Entahlaa. Betul tak kisah. Cuma saya takut dan resah :'/

Kita xtau kan bila hari kita. Sama ada sempat merasa bahagia dan harung dunia untuk akhirat bersama sidia yg tercipta olehNya.
Atau saya harung dunia untuk akhirat bersama keluarga dan jodoh menanti di sana? InsyaAllah. Jika amalan ini cukup. T_T

Ya Allah. Tuhanku yang tiada tandingan. Engkaulah tuhanku yang Maha Penyayang. Ampuni aku ya Allah jika hati ini pernah teriak dan terbongkak dengan amalan yang baru secoet dua. Ampuni aku ya Allah. Jika niat ini pernah tersimpang siur dari "lillahitaala". Ampuni aku ya Allah kiranya ada amalanku yang patut disembunyikan aku war2kan. Ampuni aku jika aku mencintai manusia ciptaanMu melebihi cintaku padaMu. Ampuni aku ya Allah jika selama ini. Permintaanku padaMu melampaui batas ke atas diriku sendiri. Ampuni aku ya Allah jika aku sengaja membuat diri kelihatan baik dihadapan manusia sedangkan dihadapanMu aku leka dan terkaya dengan sifat pendusta. Kuatkan aku dengan menyalurkan kekuatanMu. Jadikan aku hambaMu yang sederhana dalam setiap perkara dunia. Namun jadikan aku/kami hambaMu yang paling laju dan bergegas untuk urusan yang melibatkan kehidupan abadi kami kelak diSana. Jadikan kami hambaMu yang menangis ikhlas kerana takutkan dosa2 yg memberat ini akan membakar kulit2 dan dging2 yg hina ini didalam Jahannam. Ampuni kami. Matikanlah kami dalam keadaan husnulkhotimah. Dan janganlah pula matikan kami dalam keadaan suulkhotimah. Aminn ya Allah.

Hai! My engagement is near but i don't know when. Just to remind. Every day pass by brings us closer to death.

Ouh yee. Perasann tak? Baju nikah n tunang kebanyakannya bertemakan warna putih. Melambangkan cinta suci nan abadi gituu.

How bout kain kapan? Putih jugak kan?

Renung-renungkan bersama.

Jom kita menggunakan paths to heaven.

Jannah itu milik kita semua sebenarnya. Tapi bila dah besar dah tahu itu tahu ini. Belajar itu belajar ini. Terpengaruh itu terpengaruh ini. Budaya situ budaya sini. Hanyut situ hanyut sini.

Yang tak terhanyut tinggal berapa kerat je. Hmmm. Harap2 kita masih sempat dan berpeluang untuk bertaubat. Dan paling penting moga taubat kita diterima.

Peluang itu sentiasa ada sampailah apabila matahari terbit dari arah bertentangan/barat.

Soo.

Haiiiidiiyyyyyaaaaap! *naik kuda* :')

No comments: